Dotaz: Autolaky: barva -lak na chladič
Dobrý den. Potřebuji nastříkat chladič do autoveterána. Výměník chladiče je měděný, stejně jako mřížky, skelet chladiče je ocelový.
1) Na jaké bázi musí být použitá barva (lak), aby vyhovovala
složitým teplotním podmínkám ( – 20 až + 100 stupňu Celsia ) a
současně odolat (vyhovět) tepelné roztažnosti materiálů,
použitých při výrobě chladiče? Předpokládám, že musí jít o
jakousi „pružnou“ barvu, která musí dokonale přilnout k povrchu a
netrhat se vlivem měnících se teplot a tepelné roztažnosti.
2) Každá vrstva laku zhoršuje podmínky tepelné výměny mezi
chladičem a okolním vzduchem. Používá se pod vrchní barvu
základová podkladní barva? Chladič musí mít barvu „olivová
zeleň“.
Děkuji velice za vaši odpověď a přeji krásný den. Zdraví Aleš Tondl
Nemám informace ani tušení jaká nátěrová hmota byla v minulosti ( veterán ?) používaná pro podobné aplikace. Ze současného našeho sortimentu dobrou přilnavost na zmíněných podkladech i odolnost teplotám -20 až + 120 oC vyhovuje jednovrstvá polyuretanová barva Telpur S210, kterou Vám v našich pordejnách můžou namíchat na různé odstíny podle ČSN i RAL . Odolnost „tepelné roztažlivosti“ předpokládám (?) by neměla být problematická.
Na vaše dotazy odpovídá:
![](/wp-content/uploads/2018/04/Richard_Dener.jpg)
Richard Dener