Dotaz: Epoxid
Dobrý den,
omlouvám se za předchozí dotaz, kde jsem zaměnil polyuretanovou barvu za epoxidovou, epoxidovou barvu jsem myslel S2321 (v Hostivaři mi prodali již hotovou od fy. Stachema) a mám i polyuretanovou Telpur T300 od fy. Teluria. Můj dotaz směřuje zejména na to, že jsem po cca 1/2 roce odmašťoval podvozkové díly natřené směsí S2300 (2 vrstvy) a S2321 (2 vrstvy) pomocí Acetonu, abych na tyto díly nanesl podvozkovou krupici a stalo se mi, že se u vrchního nátěru tam, kde jsem při odmašťování lehce přitlačil, povrch zmatněl a hadr, který jsem na odmašťování použil byl lehce nabarven barvou povrchu. Chtěl jsem se tedy zeptat, zda-li je toto normální nebo kde jsem udělal chybu. Bylo by možné, že by toto bylo způsobené například nepřesností vážení tužidla a barvy, při rozdělávání velmi malého množství barvy, přičemž nedostatek tužidla bych spíše vyloučil, neboť při výpočtu hmotnosti jsem vždy bral celé gramy tužidla nahoru? Případně zda-li tuto neplechu může udělat větší zředění barvy příslušným ředidlem na epoxidové barvy? Pro kontrolu odolnosti jsem zkusil test otěru hadrem s benzínem a povrch nezmatovatěl ani jsem hadr neobarvil, za což jsem u podvozkových dílů velmi rád. O co se mi tedy jedná je to, zda-li jsem udělal chybu při aplikaci nátěru nebo zda-li je toto normální a pak tedy musím při odmašťování používat jiný prostředek než aceton (zejména při opravě podvozkové krupice po zimě nebo očištění dílů od pokapání olejem, benzínem a brzdovou kapalinou). Předem děkuji za odpověď a jsem s pozdravem Josef K.
Dobrý den,
u epoxidů dochází vlivem UV záření k sprašování povrchu, vámi popsaný způsob tužení na to vliv nemá (mírné zaokrouhlení), přílišné ředění se zase může projevit v kvalitě nátěru. Při použití silného rozpouštědla jakým je aceton může dojít ke změně lesku povrchu, ale funkce nátěru to neohrozí, benzín je méně agresivní.
Na vaše dotazy odpovídá:
![](https://old.bal.cz/wp-content/uploads/2017/10/janku.jpg)
Pavel Janků