Případné odstranění gumoasfaltu z auta bude poměrně velmi pracné a náročné a z dotazu není patrné v jakém stavu (?!) je karoserie pod nátěrem, zda se tato práce vyplatí (?). Pro odstranění by se muselo použít např. ředidlo S6005, odstraňovače starých náětrů a pod. Zároveň je nutné vzít v úvahu zmíněné praskliny a jiné kosmetické vady, které by bylo potřebné pracně opravit. Další problém je v případném přestříkání auta “obyčejnou “barvou” . Nátěrové hmoty jako jsou i ty “nejobyčejnější” S2013 Industrol univerzál nebo U2029 Industrol profi obsahují rozpouštědla která budou narušovat, rozpouštět gumoasfalt a negativně ovlivní přilnavost a pravděpodobně i odstín, asfalt může “krvácet” do emailu. I případné přestříkání auta jinou nátěrovou hmotou nezabraní měknutí gumoasfaltu na sluníčku a důsledkem bude popraskání nátěru tvrdší, horní vrstvy nátěru na měkčím podkladu gumoasfaltu. Rozumné a jednoduché řešení tohoto případu skutečně nevidím.