Dotaz: Drobné opravy laku – vhodnost výrobku
Dobrý den, prosil bych o radu, jakou kombinaci výrobků použít k drobným opravám laku a karoserie na automobilech nátěrem (v místě odprýsknutí laku, opravy svaru a zatěsnění karosářským tmelem), aby se vlastnosti výsledného nátěru co nejvíce podobaly autolaku (zejména odolnost vůči benzínu, naftě, olejům a rozpouštědlům, kterou zatím bohužel žádný 1K sprej nesplnil, tahy štětcem nevadí, případně bych mohl nastříkat). Co jsem tak pročítal dřívější příspěvky v poradně, tak obecně je Vámi doporučován nátěr Epolex S2300 nebo jeho ekvivalent Telpox P100, a pak 2x vrchní S2321. Je možné tuto kombinaci použít na opravu a nehrozí, že by přilehlé vrstvy starého autolaku (na jaké je “bázi” bohužel nevím) tento nátěrový systém naleptal? V jiném příspěvku bylo zmíněno, že autolaky jsou na více “bázích” (akrylové, nitrokombinace, polyuretanové, apod.), je tedy možné na opravu použít kombinaci Telpur P150 + 2x Telpur T300 při zachování podobných chemických vlastností (odolnosti) a očekávat, že k původnímu laku bude šetrnější (2K spreje jsem viděl na bázi polyuretanu, tedy očekával bych, že je možné je použít téměř na jakoukoliv “bázi”)? Poslední věc, co by mne zajímala, zda-li polyuretanový karosářský tmel Soudal 40FC (kartuš, tedy předpokládám, že se jedná o jednosložkový tmel) nebude naleptáván ani nátěrovým systémem Telpox P100 + 2x S2321 a ani případným druhým nátěrovým systémem Telpur P150 + 2x Telpur T300 nebo by bylo v tomto případě lepší použít tmel na bázi kaučuku? Děkuji Vám za cenné připomínky a s přáním pěkného dne Josef K.
Dobrý den,
narušit staré nátěry mohou jak epoxidové, tak i polyuretanové laky. Kombinace Telpur P150+T300 je možná, odolnost má obdobnou jako epoxidy. Polyuretanový tmel by měl snést bez obtíží oba typy nátěrů – epoxid i polyuretan. Vhodnější ale bude polyuretanový.
Na vaše dotazy odpovídá:
Pavel Janků