BALSHOP

27. července 2018

OBSLOUŽILI JSME JIŽ VÍCE NEŽ 500 000 NÁVŠTĚVNÍKŮ A ČÍSLO ROSTE KAŽDÝM DNEM.

Virtuání prodejna BARVY A LAKY, DROGERIE.

Co je Balshop.cz?

Internetový obchod vznikl v roce 2015 jako produktový katalog našich vlastních prodejen s osobním odběrem zdarma. Postupem času se přidaly na Balshop.cz i naše partnerské prodejní sítě, a to výdejní místa Ráj drogerie a Barevný ráj. Díky tomu Balshop.cz získal možnost vydávat své zboží zákazníkům napříč Českou republikou, celkem na 145 výdejních místech. Balshop.cz je tedy aktuálně internetový obchod, který má v katalogu cca 9.000 výrobků s možností osobního odběru zdarma na vlastních podnikových prodejnách (56 prodejen), ve výdejnách Barevný ráj (49 prodejen) a Ráj drogerie  (40 prodejen). Každý zákazník, který vlastní „Klubovou kartu“, může na Balshop.cz po registraci nakupovat za své klubové ceny s plošnou slevou a výhradními cenami konkrétních výrobků jen pro členy klubu.

Co už Balshop.cz dokázal?

Od svého spuštění Balshop.cz obsloužil již půl milionu návštěvníků a úspěšně vyřídil 10.000 objednávek. Upravil svůj vzhled do responzivní verze, která je použitelná i na mobilních zařízeních. Z původních 2.000 produktů se dnes rozrostl až na 9.000 produktů k zakoupení.

Balshop.cz se také musel poprat se spoustou legislativních komplikací, kde je velmi důležité mít u některých výrobků upozornění, o jaké nebezpečnosti se jedná, výstražné symboly, signální slovo, H-věty a P-věty a výpis nebezpečných látek. Celkově to pro nás znamenalo u 4.000 výrobků vyplnit třídy nebezpečnosti a bezpečnostní listy. Zároveň bylo nutné zapracovat upozornění na prodej produktů pouze nad 18 let. Pro účely Balshop.cz jsme interně zřídili malý foto koutek, kde fotíme produkty.

• 12.000 fotografií výrobků zpracováno
• 9.000 produktů online k zakoupení,
• 5.500 bezpečnostních listů u výrobků ke stažení
• 4.000 CLP bezpečnostních upozornění u výrobků k nahlédnutí
• 2.500 technických listů, produktů a videí
• 1.000 etiket u výrobků ke stažení
• 40.000 odběratelů obchodních newsletterů
• 10.000 vyřízených objednávek

Snížili jsme  míru okamžitého opuštění stránek ze 70 % na 50 % a dále toto procento snižujeme. Zvýšili jsme průměrnou dobu trvání na návštěvu a výrazně si polepšili s konverzním poměrem z 0,5 % na 2 %.

Technicky Balshop.cz přešel z http na zabezpečené https, dále změnil hosting serverů pro výrazné zrychlení obchodu a popral se s nařízením GDPR.

Jaké má Balshop.cz plány a vize?

Balshop.cz plánuje všeobecně dlouhodobý rozvoj. Budeme ještě hodně upravovat vzhled a funkcionality e-shopu. Do konce roku 2018 se chystáme rozšířit možnosti doručení o dopravu domů (PPL, Česká pošta, GEIS, RABEN), a nabídnout tak alternativu pro osobní odběr.

On-line platby na obzoru

Další plánovanou novinkou bude zavedení online plateb za objednávky, kde zboží budete moci zaplatit dopředu online některou platební bránou, jako je PAYU nebo GOPAY.Balshop.cz plánuje též vytvoření zákaznické administrace, kde zákazník uvidí historii svých objednávek, bude mít možnost kteroukoli objednávku zopakovat a využívat benefity Klubu zákazníků, jako je například uplatnění Hostíkových bodů. Ohledně marketingu plánujeme kontinuální PPC kampaně na brandy námi prodávaných produktů. Vytvoření obsahu se zaměřením na SEO, kde budeme pracovat na rozšíření textového obsahu internetového obchodu tak, aby obsah byl přínosem pro zákazníky (články, recenze a návody). Samozřejmostí je pravidelné odesílání obchodních sdělení na vlastní databázi zákazníků, kde odběratelům přinášíme nejlepší akční nabídky, pravidelné letákové akce, speciální akce našich dodavatelů. Tyto obchodní newslettery chceme též obohatit o obsah, recenze, rady, návody.

Tým Balshop.cz, jak je velký? Plánujete rozšíření?

Aktuálně má Balshop.cz malý tým o 4 lidech. Dva pracovníky v zákaznické podpoře, kteří pomáhají zákazníkům s jejich objednávkami, s technickými problémy a fungují též jako produktová poradna. Dále má Balshop.cz svého vedoucího, který má na starost vývoj internetového obchodu, produktový katalog a marketing. V neposlední řadě má tým grafičku, která zpracovává newslettery, bannery a produktové fotografie. Vzhledem k tomu, že Balshop.cz roste co do objemu objednávek i zákazníků, pravděpodobně do budoucna obohatíme tým o člena, který bude mít na starosti úroveň produktového katalogu, popisky k produktům a dodatečné produktové informace. S nárůstem objednávek a zavedením dopravy domů očekáváme další personální rozšíření.